"Призрачный самолет" с одесской таможни может оказаться депутатским и его хотят продать за 6,8 миллиона долларов, - общественные детективы, - ФОТО
Общественные детективы проекта проекта "Wikiinvestigation" сообщили интересные детали о самолете, который ремонтируют в Одессе.
Редакция 048 получила письмо от общественных детективов, в котором приведены интересные подробности истории с самолетом.
Напомним, ранее мы сообщали вам о том, что по результатам своего расследования общественные детективы пришли к выводу: на территории Одесской таможни "потеряли" ввезенный на переработку самолет.
После этого Одесская таможня пригласила корреспондента 048 посмотреть на "потерянный" самолет и ознакомиться с документами. Мы публиковали официальную позицию Одесской таможни по данному вопросу.
Общественные детективы не только не согласны с позицией таможни, но и сообщают новые, все более интересные факты. По их данным, самолет принадлежит компании, связанной с украинским депутатом. Более того, этот самолет пытались продать - есть объявление, в котором сказано, что воздушное судно уже прошло капитальный ремонт.
Детективы обеспокоены тем, что точно не знают, для кого именно на самом деле ремонтируют самолет. Они опасаются, что после ремонта воздушное судно могут использовать для доставки оружия в горячие точки.
Мы опубликуем письмо общественных детективов в том виде, в котором оно пришло в редакцию 048:
Стали відомі мотиви особливого ставлення Одеської митниці ДФС до «загубленого» літака-примари.
На обвинувачення висловлені в.о.начальника Одеської митниці ДФС Мартинова Сергія Володимировича,(далі – Мартинов С.В.) у письмовій формі і оприлюднені інтернет виданням 048.ua у статті «Одеська митниця показала "загублений" літак і пояснила, що з ним відбувається»,на адресу громадських детективів проекту "Wikiinvestigation", стосовно їх розслідування «Як митники літак загубили» надаємо наступну відповідь.
Так, тематичною перевіркою Одеської митниці ДФС, яка проводилась з 02.05.2018 по 18.05.2018 з відома та у присутності Мартинова С.В., встановлено зокрема, що повітряне судно іноземної цивільної авіації типу «АН-74-200» (заводський номер 365.470.98.966), з 01.02.2018 опинилось в невизначеному митному режимі на митній території України. Далі пряма мова: «Таким чином, директором ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» Артвіх І.В., який надав зобов’язання щодо виконання режиму «переробки на митній території України» своїми діями порушив встановлений порядок здійснення операцій з переробки товарів, тобто не вивезення за межі митної території України повітряного судна «АН-74-200, заводський номер 365.470.98.966», що було переміщено через митний кордон України з метою переробки, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 480 МК України, про що був складений протокол про порушення митних правил лише 24.04.2018 за№ 0916/50000/18» (див. арк.73 актом від 18.05.2018).
Скоєння директором ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» Артвіхом І.В. вище вказаного порушення митних правил підтверджується такожфотокопією постанови в справі №0916/50000/18, на яку, власне, й посилається Мартинов С.В., та згідно якої Артвіха І.В. визнано винним у порушенні порядку здійснення операцій з переробки товарів за ст.480 МК України, з накладанням на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу розміром 17000 грн., який, до речі, не оскаржувався і майже одразу було сплачено, що свідчить про визнання ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» його правомірності.
Крім того, нагадуємо Одеській митниці ДФС в особі Мартинова С.В., що під час розслідування та підготовки висновків громадські детективи діяли не на власний розсуд, як помилково вважає Мартинов С.В., а керувались наступними нормами права, зокрема:
1.Статтею. 67 Конституції України, згідно якої кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
2.Пунктом 206.12 ст. 206 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України), яким передбачено, що до операцій із ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території застосовується умовне повне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 23 Митного кодексу України.
3.Пунктом 62 ст. 4 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (далі - МК України), яким передбачено, що умовне звільнення від оподаткування митними платежами - звільнення від сплати нарахованого податкового зобов'язання у разі поміщення товарів у митні режими, що передбачають звільнення від оподаткування митними платежами за умови дотримання вимог митного режиму;
4.Пунктом 206.16 ст. 206 ПК України, яким передбачено, зокрема що в разі невиконання у строки, встановлені Митним кодексом України, заходів щодо завершення таких митних режимів особа, відповідальна за дотримання митного режиму, зобов'язана сплатити суму податкового зобов'язання, на яку було надане таке звільнення або умовне звільнення, та пеню, нараховану відповідно до статті 129 цього Кодексу, розраховану з дня надання звільнення або умовного звільнення від оподаткування.
Отже як Податковим так і Митним кодексом України встановлено, що обов'язковою підставою умовного звільнення від оподаткування митними платежами є дотримання відповідальною особою вимог та обмежень встановлених главою 23 МК України, якою визначений митний режим переробки товарів на митній території України.
Отже, з норм діючого законодавства жодним чином не вбачається таких підставами для звільнення від вищенаведених платежів суб'єкту митного декларування ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії», як: відсутність фінансування з боку компанії «WALLPOINT OVERSEAS L.P.», на чому власне наголошує Мартинов С.В., небажання або відсутність можливостей поміщення товару в інший митний режим, чи повторне поміщення вказаного повітряного судна без перетинання ним державного кордону України, раніше оформленого для вивезення за межі митної території України, у режим переробки зальний строк слід обраховувати з 2016 року, тощо.
Таким чином, за умови невиконання ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» у строки встановлені Митним Кодексом України, заходів щодо завершення митного режиму (ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території)задекларованого повітряного судна цивільної авіації типу «АН-74-200» (заводський номер 365.470.98.966), сплаті підлягає сума податкового зобов'язання у формі податку на додану вартість (ПДВ) в розмірі 14,653,395.30 грн. (що є еквівалентом 520,084.00 дол США), та пеня, нарахована відповідно до статті 129 цього Кодексу, з дня надання звільнення або умовного звільнення ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» від оподаткування.
Крім того, громадськими детективами проекту "Wikiinvestigation" під час розслідування встановлено, що 09.08.2018 в мережі інтернет опубліковане оголошення про продаж літака «Ан 74-200» (заводський номер 365.470.98.966, бортовий знак EK-74045, вагою 20550.00 кг) за 189 890 121,00 грн. (що є еквівалентом 6 800 000,00 дол США), що більш ніж у 2,5 рази перевищує задекларовану ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» вартість вказаного літака у розмірі 73 266 976.52 грн. (що є еквівалентом 2 600 420.00 дол США) під час поміщення його у митний режим переробки на митній території.
Отже, у випадку підтвердження факту внесення ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» у митні декларації недостовірних даних щодо реальної вартості товару поміщеногоу митний режим переробки на митній території України, сума податкових платежів, що підлягають сплаті до державного бюджету може збільшитись принаймні у 2,5 рази.
Що стосується заявленого ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» власником цього літака компанії WALLPOINT OVERSEAS L.P., то згідно сканкопій документів наявних в реєстрі компаній Великобританії, її статутний капітал дорівнює лише 1000 английских фунтов стерлингов(що є еквівалентом 35 830,09 грн.), що взагалі ставить під сумнів її платоспроможність.
Крім того, встановлено, що до 08.08.2017 генеральними партнерами WALLPOINT OVERSEAS L.P. були: VOXPOINT inc. та GOLDSTEIN ag., які фігурують в розслідуваннях НАБУ стосовно активів біглого депутата Верховної Ради України Олександра Оніщенка, про що йдеться мова в статті The Herald “Активи шотландської оборонної фірми вилучаються на тлі звинувачень на адресу корумпованого українського депутата” (автори Richard Smith та Ian Fraser).
Також, вказані VOXPOINT inc. та GOLDSTEIN ag., у 2015 році виступили генеральними партнерами ще однієї офшорної компанії WINGLEX INTER L.P., яку так само, як і заявленого ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» в якості власникаповітряного судна «примари»WALLPOINT OVERSEAS L.P. зареєстровано в віртуальному офісі і поштовому відділенні в шотландській столиці Единбург за адресою: Mitchell Street, Edinburgh, Eh 6 7Bd, Great Britain, яку використовують сотні інших фірм-оболонок, що зокрема забезпечують озброєних людей в зоні військових дій на сході України, про що серед іншого йдеться в статті The Herald «Попередження про те, що Шотландія стає «Панамою Півночі», оскільки дослідження податкового притулку в Единбурзі» ” (автор David Leask).
Виходячи з викладеного виникає питання, для кого насправді ремонтує ТОВ «АК «Чорноморські авіалінії» транспортний літак-примару«АН-74-200» (заводський номер 365.470.98.966), що на даний час не має а ні державного знаку країни реєстрації, а ні бортового номеру, але після закінчення так званої «переробки» зможе легко доставити будь-який вантаж вагою до 7,5 тон, в тому числі зброю, у будь-яку гарячу точку.
До речі, у середині 2000-х років вказаний літак бачили у аеропортах Кабулу і Кандагару,. На жаль не вдалося встановити, як часто він бував у Афганістані, що саме він туди доставляв і куди ще виконував польоти у складі російської авіакомпанії «Купол Авіа», доки в 2013 році не опинився в Україні для технічного обслуговування і на даний час перебуває під постійним «дбайливим» контролем Одеської митниці ДФС, що власно й підтвердив Мартинов С.В.
Далі буде…