
Навчання під час війни: переваги приватної школи «Сходження»
Повномасштабна війна стала серйозним викликом для освітнього процесу в Україні. Очне навчання через високу небезпеку для життя людей довелося замінити дистанційним. Насамперед це торкнулося державних шкіл. Не дивлячись на їх досвід у проведенні уроків у форматі онлайн, який вони здобули під час пандемії COVID-19, все ж він виявився недостатнім. Про це говорить результат дослідження Державної служби якості освіти.
Справа у тому, що 40% педагогів у містах та 44% у селах не вносили зміни до календарно-тематичного планування, хоча режим роботи закладів змінився. Це означає, що дистанційне навчання проводилося за тим розкладом, який передбачений для очного. Для роботи в режимі онлайн він не дуже підходить, оскільки значно перевищує визначений МОН час безперервної роботи за комп’ютером, планшетом, телефоном тощо.
В той самий час приватні навчальні заклади виявилися ефективнішими. Наприклад, одеський приватний ліцей з початковою школою та гімназією «Сходження» https://voshozdenieschool.com.ua/ зарекомендував себе дуже добре в умовах війни, адже це й так одна з перших онлайн-шкіл в Україні, яка здійснює дистанційне навчання. Це означає, що у них є відповідний досвід, який дозволяє продовжувати у будь-яких умовах навчальний процес без кардинальних змін.
Найголовніша перевага приватної школи — це орієнтованість на високий результат, а не лише на виконання навчального плану.
Діти проходять навчання за авторською методикою «Dialogue studying», яка покликана наближати знання до дитини, а не навпаки. До того ж така методика виключає заучування предмету лише для гарної оцінки. Адже завчений матеріал без розуміння його суті дуже швидко забувається. Натомість діалог дозволяє засвоювати отримані знання, як мінімум — на доволі тривалий час, а як максимум — на все життя. При цьому в державних школах важко запровадити таку систему. Враховуючи, що кількість учнів у класі варіюється від 15 до 30, вчителю банально не вистачить часу поспілкуватися з кожним. А от школа «Сходження» формує класи до 6 дітей, що дозволяє приділити достатньо уваги усім.
Окремо потрібно проговорити про можливість навчатися за пакетами «Екстернат» та «Екстернат закордон». Останній дозволяє дітям, які вимушено виїхали з України, суміщати навчання з тим, яке проходить у тій країні, де вони знаходяться. Також додатково можна займатись з вчителями в зручний для учня час індивідуально або по розкладу у групі.
Різноманітність та гнучкість організаційних форм навчання дозволяє створити власний графік занять, а це, в свою чергу, дає можливість приділяти більше уваги окремим предметам. До того ж у дитини з’являється більше вільного часу для занять спортом, мистецтвом тощо. А також учень не зобов’язаний щоранку прокидатися о 8:30, отримуючи можливість відпочити умовно до 9-10:00, що позитивно відображається на продуктивності та дає можливість краще засвоювати отриманні знання. Поряд з тим така практика дозволяє з дитинства засвоїти важливість правильного розподілу часу, а це секрет багатьох успішних людей. При цьому навчання здійснюється за державними програмами України.
«В організації занять та дозуванні навчального навантаження обов’язково враховуються індивідуальні особливості учня. Один із принципів нашого навчання — співпраця та взаємодія педагогів з батьками», — зазначають у школі.
Після закінчення одеського приватного ліцею «Сходження» дитина отримає такий самий документ, як і учні державних шкіл. Це дозволить здобувати вищу освіту на рівні з іншими, але з тією різницею, що випускники ліцею будуть більш самостійними та креативними.
«Мета Школи-ліцею — не тільки дати знання учням, а й навчити мислити, бути самостійними й компетентними у пошуку знань. Зробити наших учнів духовно й культурно багатими, соціально-активними та креативними людьми», — кажуть у школі.
Більше інформації про умови навчання та тарифи шукайте на сайті школи-ліцею «Сходження».